Ograniczona świadomość ludzi względem ochrony środowiska

Wróćmy do papierowych toreb w sklepach, zwracając uwagę na kilka szczegółów. Jeśli wprowadzanie tej mody będzie w Polsce przebiegało tak jak do tej pory, nie wróżymy jej szybkiego sukcesu. Kilka lat temu, gdy w marketach i sklepach spożywczych panowały tak zwane „jednorazówki”, czyli cienkie reklamówki z tworzywa sztucznego, każdy ich używał bo były darmowe i ogólnodostępne. Dziś tego typu opakowania ekologiczne są nie tylko płatne, to jeszcze ciężko je gdziekolwiek znaleźć. Nie dość, że musimy za jednorazową siateczkę zapłacić kilkadziesiąt groszy, to na dodatek za tą samą cenę kupimy większą i bardziej wytrzymałą reklamówkę z tworzywa sztucznego, która nie jest już ekologiczna. Ciężko wprowadzać ekologiczną modę, gdy jest ona mało przystępna i prawdę mówiąc droga.

Nie tylko my, konsumenci musimy sobie zdawać sprawę z konieczności ochrony środowiska, ale i politycy, którzy na ochronie środowiska chcą dodatkowo pozyskać jakieś profity. My wszyscy musimy sobie zdawać sprawę z konieczności ochrony powietrza, gleby, wody. Powinniśmy być świadomi tego, że musimy zmniejszyć emisję odpadów i poszukać bezpiecznych dla ekosystemu sposobów pozyskiwania energii. Widać niemal gołym okiem jak szybko zanieczyszczenie środowiska wpływa na zachowanie przyrody. Już dziś jest źle, ale jeśli emisja zanieczyszczeń do środowiska będzie utrzymywała obecne tempo, za kilkanaście lat będzie o wiele gorzej.