Ochrona środowiska - konieczność czy nowa moda?

Niemal codziennie we wszystkich mediach i środkach masowego przekazu mówi się o ogólnie pojętej ekologii, ochronie środowiska i innych powiązanych pośrednio lub bezpośrednio pojęciach. Te słowa i definicje są bardzo często nadużywane i stosowane niekoniecznie zgodnie z ich przeznaczeniem. Między innymi w takich chwilach rodzi się pytanie, czy ekologia jest potrzebna, czy to tylko narzędzie marketingowe oraz zwykła moda? Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż wszystkie te stwierdzenia są poniekąd prawdziwe. Wystarczy zwrócić uwagę na sklepowe półki nie tylko w branży spożywczej, ale i AGD czy RTV.

Bardzo często widząc reklamy bądź opisy produktów w oczy rzuca się napis „ekologiczny”, „łagodny dla środowiska” bądź inne tego typu hasła reklamowe. Stosowanie takich zabiegów nie poprawi stanu naszego środowiska, stosuje je się dla przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta, który kupi dany produkt nie ze względu na ochronę środowiska, tylko ze względu na fakt, że jest to teraz na topie. Swoją drogą zapewnienia producentów są zazwyczaj bardzo naciągane. Nikt nie twierdzi, że moda ta nie ma pozytywnych barw. Moda na papierowe torebki i siatki zamiast plastikowych reklamówek jest pozytywna, jednak zanim ona dotrze do Polski i zadomowi się u nas w takim stopniu jak w USA minie sporo czasu.